Hi there!

Introduce yourself!

Hi there!

Postby frakasss » Fri Jan 09, 2015 8:47 am

Hello!

[English]
Just few lines to introduce myself: I'm a french guy (from North-East of France) keen on retro-gaming stuff.
I'm an IT guy, but more working on production support side (so more fixing code than developing new one)
I'm also musician, quite like to draw small comics (that's helpful for game creation! :) ).

GameBuino is now one of the master piece of my console collection as I'm finally able to develop my own games ;)
You'll probably not see much of my 'in development' games as I don't really like to share not finished stuff, but I'll provide everything I can when they will be completed. I'll also be happy to help anyone to understand my code if needed (and for sure, be opened to any improvement suggestion! -especially for perf or code quality improvement-)

[Français]
Quelques lignes de présentation: je suis Français (Lorrain pour être plus précis), passionné de retro-gaming.
Je suis informatitien, mais travaille plutôt du coté 'support utilisateur' (du coup, je réparre les programmes, plus que je ne les crée)
Je suis également musicien, et pas trop mauvais en dessin (ça aide pour la création de jeux! :) )

La GameBuino fait maintenant partie des pièces maitresses de ma collection de console puisque c'est la première pour laquelle je peux développer mes propres jeux ;)
Vous ne verrez probablement pas beaucoup de mes développement 'en cours' (je suis assez exigeant avec moi meme et n'aime pas partager des choses pas finies) mais je partagerai tout (code / image / ...) une fois satisfait de mon travail. JE serai bein entendu heureux de répondre à toutes les questions sur mes devs et resterai toujours ouvert aux propositions d'amélioration (surtout au niveau des performances et de la qualité du code).

EDIT:
Here are some peace of work:
Zombie Escape, a small shoot'em up (my first game)
Artillery, a demake of Worms
Copter Strike, a demake of Nuclear Strike (copter game)

RPG test; this is not a game yet: I just tried some things...
Last edited by frakasss on Mon Dec 21, 2015 3:47 pm, edited 1 time in total.
User avatar
frakasss
 
Posts: 97
Joined: Thu Dec 11, 2014 10:20 am
Location: France

Re: Hi there!

Postby Risike » Wed Sep 16, 2015 1:06 pm

[Français]

Salut camrade lorrain !

J'espère que tu n'est pas musicien dans le groupe de "musique" portant le même nom que toi...
Risike
 
Posts: 24
Joined: Mon Sep 14, 2015 5:25 pm

Re: Hi there!

Postby frakasss » Mon Dec 21, 2015 3:36 pm

Happy Buirsday to me! (Ok, I'm a bit late, but, well, 1 year already!)
User avatar
frakasss
 
Posts: 97
Joined: Thu Dec 11, 2014 10:20 am
Location: France

Re: Hi there!

Postby frakasss » Mon Dec 21, 2015 3:39 pm

Salut Risike!
Non non, je ne suis pas musicien dans ce genre de groupe ;) Plutot le genre "orchestre" ou l'on joue un peu de tout (classique, jazz, musique de film etc)
User avatar
frakasss
 
Posts: 97
Joined: Thu Dec 11, 2014 10:20 am
Location: France


Return to Presentation

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests

cron