Can't turn on

For problems with Gamebuino itself, NOT your project

Re: Can't turn on

Postby Merlin » Mon Aug 24, 2015 1:58 pm

-- sorry for double post
Last edited by Merlin on Tue Aug 25, 2015 3:08 pm, edited 1 time in total.
Merlin
 
Posts: 2
Joined: Mon Aug 24, 2015 1:53 pm

Re: Can't turn on

Postby Merlin » Mon Aug 24, 2015 2:09 pm

Same Problem here :D

It seems that the battery died.

USB does not deliver enoght power to keep the Gamebuino awake :/
While connected to USB the battery full LED in active.
And I can't compile + flash the loader. ( seems to work with the press C method from SDcard )

-Merlin
Merlin
 
Posts: 2
Joined: Mon Aug 24, 2015 1:53 pm

Re: Can't turn on

Postby Klotzfisch » Thu Oct 22, 2015 8:17 pm

I have the same problem. Will try to solder a new battery tomorrow and report then.

Edit: Installed new battery, problem solved.
Klotzfisch
 
Posts: 9
Joined: Sun Apr 06, 2014 1:55 pm

Re: Can't turn on

Postby Cerus33 » Tue May 31, 2016 6:10 pm

same problem for me.

[FR] je me permet de le dire en fr aussi au passage car c'est plus facile pour moi et ca evite peut etre de refaire un post sur le meme probleme. Donc si j'essais de l'allumer rien ne se passe. si je branche sur l'usb ca essais de s'allumer, j'ai parfois le logo, sinon j'ai les lumière qui clignotent, mais rien ne se passe.
J'ai cru comprendre qu'on demandais de teste le voltage de la battery mais la je sais pas....
Sinon pour info cela faisais quelques mois queje l'avais pas allumer, et je comptais teste des nouveaux jeux poste.
Si y'a une solution je suis preneur.
User avatar
Cerus33
 
Posts: 18
Joined: Tue Jul 15, 2014 9:27 pm

Re: Can't turn on

Postby rodot » Wed Jun 01, 2016 6:26 am

If the screens blinks when you try to turn your Gamebuino ON, it's because there isn't enough juice left in the battery to keep it ON. If after being plugged in for one hour it's still the case, then it means that the battery died, probably because it was left uncharged for too long. It's better to charge LiPo battery every now and then to avoid them to die (same applies for smartphones). You can replace the battery with any LiPo 3.7V of at least 200mAh (you can salvage some from RC copters or phones). Make sure it fits in the case, or make a custom case ;)

[FR] @Cerus33 Ces symptômes sont typiques d'une batterie vide, et si rien ne change même après une heure de charge alors c'est que la batterie est morte. C'est dû au fait que les batteries LiPo s'abîment lorsque l'on les laisse complètement vide, il vaut mieux les recharger un coup de temps en temps pour pas qu'elles ne se vident complètement à cause de la décharge résiduelle (comme les smartphones en fait). La batterie peut être remplacée par n'importe quelle LiPo 3.7V d'au moins 200mAh, il faut juste faire attention à ce qu'elle rentre dans le boitier, ou bien être prêt à fabriquer un boitier custom ;)
User avatar
rodot
Site Admin
 
Posts: 1290
Joined: Mon Nov 19, 2012 11:54 pm
Location: France

Re: Can't turn on

Postby Prozwolf » Wed Jun 01, 2016 6:32 am

Hey! Rodot! It's been too long, I see everything's nice and done...

Well, off to my question - I haven't turned on my gamebuino in two years. (Yes, it's one of the original indigogo ones) - I kinda forgot about it for two years. I'm experiencing the same problem as Tobi - so will LiPo batteries die over time if they're not used? Does this mean we'll have to replace the batteries every so often?

And yes, I've finally fished my gamebuino outta the closet. Still pristine... mostly.
User avatar
Prozwolf
 
Posts: 13
Joined: Thu May 29, 2014 11:57 pm
Location: Melbourne, Victoria, Australia

Re: Can't turn on

Postby rodot » Thu Jun 02, 2016 7:38 am

Hey!
Well, you should top up your battery every few months for it not to die, because of the residual discharge that will empty it. LiPo don't like to be over-discharged. It's something I working to solve on the next revision of Gamebuino.
User avatar
rodot
Site Admin
 
Posts: 1290
Joined: Mon Nov 19, 2012 11:54 pm
Location: France

Re: Can't turn on

Postby Cerus33 » Thu Jun 02, 2016 9:14 am

rodot wrote:
[FR] @Cerus33 Ces symptômes sont typiques d'une batterie vide, et si rien ne change même après une heure de charge alors c'est que la batterie est morte. C'est dû au fait que les batteries LiPo s'abîment lorsque l'on les laisse complètement vide, il vaut mieux les recharger un coup de temps en temps pour pas qu'elles ne se vident complètement à cause de la décharge résiduelle (comme les smartphones en fait). La batterie peut être remplacée par n'importe quelle LiPo 3.7V d'au moins 200mAh, il faut juste faire attention à ce qu'elle rentre dans le boitier, ou bien être prêt à fabriquer un boitier custom ;)


Juste pour savoir c'est pas trop dure à changer la batterie dessus? car visiblement je vais devoir la changer .....
User avatar
Cerus33
 
Posts: 18
Joined: Tue Jul 15, 2014 9:27 pm

Re: Can't turn on

Postby clement » Thu Jun 02, 2016 4:52 pm

Si tu sais utiliser un fer a souder c'est facile 2 point de soudure et c'est fait ;)
clement
 
Posts: 161
Joined: Sat Oct 25, 2014 8:06 am

Re: Can't turn on

Postby Cerus33 » Thu Jun 02, 2016 5:14 pm

clement wrote:Si tu sais utiliser un fer a souder c'est facile 2 point de soudure et c'est fait ;)

Mouai, j'ai jamais trop trop pratique le fer a souder :p je vais devoir voir avec un pote surement du coup
User avatar
Cerus33
 
Posts: 18
Joined: Tue Jul 15, 2014 9:27 pm

Previous

Return to Installation & Troubleshooting

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests

cron